Ubezpieczenia CONCORDIA ONLINE

czytaj więcej
Informacja o zmianie Taryfy Opłat i Prowizji bankowych dla Klientów Detalicznych i Instytucjonalnych

czytaj więcej
Lokaty

czytaj więcej
Historia

czytaj więcej


jesteś tutaj: Start



 

Dyrektywa PSD2, oprócz nowych zasad dotyczących ochrony i bezpieczeństwa, wprowadza także nowy rodzaj dostawców usług płatniczych i nowe transakcje płatnicze, zwiększa również prawa i bezpieczeństwo konsumenta (np. w przypadku utraty karty płatniczej).


 

Zmiany, które wprowadzamy w związku z PSD2:

 

- zmiana opcji kosztowych w przelewach zagranicznych - oznaczająca zmianę odbiorców do których możesz zrobić przelew z opcją kosztów OUR  (Ty pokrywasz wszystkie koszty przelewu), wyłącznie na tych spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Natomiast przelew z opcją SHA (Ty i Twój odbiorca pokrywacie koszty przelewu) tylko do banków w Europejskim Obszarze Gospodarczym);

 

- skrócenie terminu rozpatrywania reklamacji transakcji płatniczych - z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych w którym rozpatrzymy reklamację. Jeśli sprawa będzie skomplikowana i Bank będzie potrzebował na nią więcej czasu, Bank Cię o tym poinformuje. Jednak ostatecznie reklamacja będzie rozpatrzona w maksymalnym okresie 35 dni roboczych;

 

- zwiększenie odpowiedzialności Banku za nieautoryzowane transakcje płatnicze - jeśli zgubisz kartę, telefon lub inne urządzenie którym płacisz, zgłoś to jak najszybciej do Banku. To ważne, ponieważ możesz odpowiadać za wykonane transakcje do 50 euro (do tej pory 150 euro). Niezależnie od tego czy jest to transakcja zbliżeniowa czy inna;

 

- zwiększenie kontroli obciążeń kartowych - np. jeśli rezerwujesz pokoje hotelowe, wynajmujesz samochód lub skuter, zdarza się, że dokładna kwota Twojej transakcji nie jest znana z góry. Zgodnie z nowymi przepisami zmieniającymi ustawę o usługach płatniczych, wdrażającej PSD2, odbiorca płatności będzie mógł zablokować środki na Twojej karcie, dopiero po tym, jak zatwierdzisz dokładną kwotę transakcji;

 

- nowe transakcje płatnicze - jeżeli Klient posiada kilka rachunków w różnych bankach, będzie mógł przeglądać informacje na temat tych rachunków w jednym miejscu – za pośrednictwem dostawcy usług (ang. Third Party Provider (ang. TPP). Taki podgląd ułatwi i uprzyjemni zarządzanie budżetem domowym. TPP będą mogły zostać wszystkie banki lub firmy, które uzyskają odpowiednią licencję na nowe typy usługi płatniczych, takich jak:

  • AIS (ang. Account Information Service) - dostęp do informacji o rachunkach płatniczych w różnych bankach.

  • PIS (ang. Payment Initiation Service) - inicjacja płatności przez dostawcę usług, bezpośrednio z rachunku.

  • CAF (ang. Confirmation of the Availability of Funds) - dzięki tej usłudze dostawca usług sprawdzi, czy Klient ma wystarczające środki na rachunku bankowym aby przeprowadzić daną transakcję;


- zmiany w zasadach autoryzacji - Bank będzie promować bezpieczne formy potwierdzania transakcji, przede wszystkim w postaci haseł SMS i certyfikatów kwalifikowanych (tylko system eCorpoNet);

 

- od 1 września 2019 r. wyłączymy możliwość zamawiania przez internet list TAN.

 

- od 10 września 2019 r. wycofana zostanie możliwość autoryzacji transakcji wykonywanych w systemach bankowości elektronicznej za pośrednictwem haseł jednorazowych dostępnych w postaci list TAN. Wszystkie transakcje wykonywane w systemie eBankNet i eCorpoNet będą autoryzowane za pomocą wygenerowanego jednorazowego kodu SMS lub z wykorzystaniem certyfikatu kwalifikowanego (tylko system eCorpoNet). Zmiana ta związana jest z wymogami tzw. silnego uwierzytelnienia;

 

- od 14 września 2019r. w systemach eBankNet i eCorpoNet wprowadzimy dwufazowe logowanie-oprócz standardowo loginu i hasła Klient będzie musiał podać kod z SMS lub z wykorzystaniem certyfikatu kwalifikowanego (tylko system eCorpoNet) celem zalogowania się do systemu (uwierzytelnienia).

 

Klienci korzystający z list TAN do autoryzacji przelewów lub nie mający żadnego instrumentu autoryzacyjnego koniecznie muszą udać się do najbliższej placówki Banku i dokonać zmiany sposobu autoryzacji na SMS lub z wykorzystaniem certyfikatu kwalifikowanego (tylko system eCorpoNet) w formie pisemnej dyspozycji. Generowany jednorazowy kod SMS lub certyfikat kwalifikowany (tylko system eCorpoNet) służyć będzie do uwierzytelnienia (dwufazowe logowanie) i do autoryzacji operacji dokonywanych za pośrednictwem systemu eBankNet i eCorpoNet.



Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.
Amron Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Bankowy Fundusz Gwarancyjny Biuro Informacji Kredytowej
Bank Polskiej Spółdzielczości Centrum Prawa Bankowego i Informacji  IT Card Narodowy Bank Polski
Komisja Nadzoru Finansowego Krajowy Związek Banków Spółdzielczych Związek Banków Polskich